snart praktik!

ja nu har vi inte lång tid kvar på skolan i Dingle för denna termin, bara en veckas plugg kvar, sen bär det iväg på praktik.
Praktiken kommer bli riktigt roligt, jag ska göra min praktik i Linköping på Västerby och Landeryd.
Men eftersom jag har jobbat endel på golfbana innan så kommer det nog inte bli så mycket nytt, men endel kommer det allt bli. Aldrig blir man fullärd.


Om vi ska prata lite om skolan så höll vi på med dränering förra veckan, vi hade fått låna en kedjegrävare och utförde dräneringsarbete på en gräsyta i skolan, intressant och ett väldigt smidigt sätt att dränera för jag lov o säga.

Fredrik och Henke gör som vanligt ingenting:)



Robert rattar trucken


Samma uppgift för per


Vår lärare står o kollar så allt går rätt till, o Ellen skyddar grenarna. haha!


O så har vi fredrik igen nöjd o glad efter "lite" slit med grävandet.




Denna vecka som kommer ska vi ut till en golfbana och bygga tees,  det ska bli intressant.
Jag måste ju nämna lite om golfspelandet också. hehe
I fredags var vi uppe i Strömstad hos Andreas i klassen, Vi spelade Dynekilens GK, En väldigt fin bana.
Jag gick på mitt handikapp, skrapade ihop 36 poäng.
I söndags så spelade vi golf igen, den här gången var vi på Ekarnas GK i Grästorp.
En riktigt fin bana, med bra kvalité rakt igenom, lr vad säger du JOHAN?
jag skrapade ihop 37 poäng o sänkte mig till 26,0.
Men inte nog med det, vi gick ett varv till, så vi spelade 36 hål i söndags, men andra rundan gick sämre tyvärr, bara 34 poäng:( men robert skrapade ihop 40 poäng o sänkte sig till 17,5.


Ha det bra!


/viktor

Kommentarer
Postat av: Longhitter

Oj oj vilken sommarkamp det blir mellan kusinerna. Lycka till säger jag till Er båda två, och så hoppas jag att det kan bli bättring med ryggen så ska jag komma upp och spöa skiten ur Er - He he he! Vi kan börja snacka när Ni enna är nere i Hcp 10 - 15.



Tack och hej!



Ps. Vette fasiken hur man ska klara sig i sommar utan Er muntergökar som gör skolgången till en fröjd :)

2010-05-04 - 19:06:25
Postat av: golfproffset

haha jo fast robert har ett skapligt försprång. hehe.

Men man vill juh alltid bli bättre o gå neråt i systemet, fast endå kunna spela på sitt handikapp. hoppas ryggen ordnar upp sig så vi kan spela vore skoj.



jo man får säga det samma, det är en härlig sammansättning vi har i klassen, det finns allt kan man säga. hehe

2010-05-04 - 19:20:56
Postat av: kort & rapp ( i käften )

men hallå eller?? 10 går man ju ner till på några rundor bara.. o så får vi ta en riktig tävling. 4 dagars så vi sållar agnarna från vetet. & visar vem som är bäst..



Men kusinerna lär fajtas wrätt mycke :)



Undra hur dingle skolan klarar de sista veckorna utan våran klass där? vi äger skolan. & alla har på sig till nästa termin att lära sig några wriktiga fräckisar!!



Enna??!!!?

2010-05-04 - 21:33:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0